Statuut

Rahatark Tööandja statuut

Rahatark Tööandja märgis antakse MTÜ Rahatark Tööandja poolt organisatsioonile, kes väärtustab rahaliselt mõistlikke ja jätkusuutlikke otsuseid nii omaenda tegevuses kui näitab oma töötajatest hoolimist üles sellega, et aitab ka töötajatel teha rahaliselt targemaid otsuseid. 

Rahatark Tööandja peab täitma kvalifitseerumisnõuded, mis on sätestatud järgnevalt:

  1. Organisatsioonil on vähemalt 7 töötajat;
  2. Majandusaasta aruanded on organisatsioonil õigeaegselt esitatud vähemalt viimasel kolmel aastal;
  3. Organisatsioonil ei ole maksuvõlga;
  4. Organisatsiooni tasustamissüsteem on töötajatele selge ja arusaadav;
  5. Organisatsiooni finantstulemusi tutvustatakse kindla regulaarsusega kõikidele asjast huvitatud töötajatele, sh selgitatakse tulevikuplaane investeeringuteks ning suuremaid projekte;
  6. Organisatsioonil on olemas vähemalt üks väljaõppega Rahasaadik, kes toetab oma tegevusega töötajate rahatarkuse taseme tõstmist. Kui organisatsioonis töötab rohkem kui 100 töötajat, siis on tingimuseks vähemalt kahe väljaõppega Rahasaadiku olemasolu.

Rahasaadik on vastava väljaõppeprogrammi läbinud või MTÜ Rahatark Tööandja juhatuse liikme või liikmetega vestluse käigus oma kogemust tõestanud organisatsiooni töötaja, kes saab aidata kolleege rahateemalistes küsimustes õigest kohast vastuste leidmisel. Tema tööülesannete hulka kuulub vähemalt korra aastas mõne rahatarkusega seotud tegevuse korraldamine, millest kõik organisatsiooni töötajad saavad osa võtta. Rahasaadik on oma organisatsiooni poolelt Rahatark Tööandja märgise saamise protsessi juht ja kontaktisik.

Töökoha vahetamise ja uue organisatsiooniga liitumise korral võib Rahasaadik uuele tööandjale samuti Rahatark Tööandja märgise taotleda. Sellisel juhul pole tal vajadust uuesti väljaõppeprogrammi läbida.

Kandideerimisperiood Rahatark Tööandja märgisele kestab üks aasta ning kandideerimisvoor avatakse igal aastal märtsikuus. Otsuse märgise saamise osas langetab 5-liikmeline žürii, kuhu kuuluvad esindaja Rahandusministeeriumist, MTÜ-st Rahatark Tööandja ning valdkondlikud eksperdid.

Märgise saamise protsess:  

  1. esitatakse hetkeseisu kirjeldav dokumentatsioon tingimustele vastavuse tõestamiseks;
  2. kandideerimisdokumentide täiendamine vastavalt žürii soovitustele;
  3. otsus märgise väljaandmisest;
  4. märgise saamisel õigus kasutada märgise logo oma kodulehel ja kommunikatsioonis;
  5. märgise uuendamine kahe aasta möödumisel.

Märgise saanud organisatsioonid võivad kasutada Rahatark Tööandja logo oma kodulehel, sotsiaalmeedia kanalites ja mujal materjalides kuni 2 aastat. 

Rahatark Tööandja märgise võib kvalifikatsiooninõuete rikkumisel tunnistada kehtetuks. Kui märgist ei uuendata kahe aasta möödumisel märgise saamisest, muutub see samuti kehtetuks. 

Rahatark Tööandja märgise kohta koondub info kokku veebilehele www.rahatarktooandja.ee, ning sealt leiab muuhulgas:

  • Märgisele kandideerimise tingimused;
  • Tähtajad ja info kandideerimiste kohta nii Rahatark Tööandja märgisele, kui Rahasaadiku väljaõppeprogrammidesse;
  • Varasemalt märgise pälvinud organisatsioonid;
  • Kogemuslood, miks on keegi otsustanud saada Rahasaadikuks või taotleda organisatsioonile märgist.